מה חשוב שיהיה במרחב של הילד כשהוא במשבר ?

יש 3 מרכיבים החשובים שחשוב שיבואו לידי ביטוי בסביבה של הילד בה הוא חי כדי לפתח אצלו חוסן נפשי והם אלו מעגלי התמיכה שלו (מעגלים פנימיים וחיצוניים).

המודל נקרא "שלושת האני" והוא הוצג כמחקר לפיתוח חוסן בגיל הרך ע"י Grotberg ב 1995.

העבירו לנו בהכשרה דרך הרווחה.

המודל מציג שלושה מרכיבים לפיתוח מסוגלות אישית כדי לייצר חיים מטיבים בזמן שגרה, בזמן חירום ולאחר משבר החירום.

בדיוק מה שעברנו ועדיין עוברים בתקופת הקורונה וכמובן לא רק במשבר כזה.


חשוב לשים לב לילדים שלנו, במיוחד בתקופה שחווים המון קשיים.

מודל "שלושת האני" מתייחס למה שחשוב שיתקיים במרחב של הילדים.

מודל שלושת האני:

1. יש לי אנשים i have - "הם נמצאים לידי כשאני חש מצוקה או זקוק לעזרה"

להראות להם שיש מסביבם אנשים שאוהבים ודואגים להם,

לאפשר להם לפתח בזמן הזה עצמאות במה שכן אפשרי ועדין לשמור על גבולות ששומרים עליהם.

2. יש לי יכולות i can - "יש לי יכולת לשתף אחרים במצוקות שלי,

אני מסוגל למצוא פתרונות בכוחות עצמי

כשאני נתקל בבעיה או קושי,

אני מסוגל לווסת את עצמי ולמצוא מישהו שיכול לעזור לי אם אני מתקשה בכך".

3. יש לי תכונות i am - "נולדתי עם תכונות וכישורים"

להעצים ולהראות להם את התכונות וחוזקות שיש להם. למשל : אני שמח, אמפטי לאחרים, מכבד,

לוקח אחריות מעשיי, אוהב/ב לבנות, לרקוד, לצייר, אני טוב ב...

אז מה דעתכם ?

הולכים לחזק את הילדים שלכם דרך מודל שלושת האני ?

הדרכות נוספות
ארכיון פוסטים
תגיות